اخبار و اطلاعیه ها

گزارش جلسه 20 بهمن شورای مرکزی با نماینده وزارتخانه معاون وزیر آقای دکتر محمودزاده

جهت استحضار اعضاء کاردانهای استان خوزستان

در تاریخ دوشنبه 20 بهمن ماه پس از یکماه پیگیری جهت همایش 31استان کشور بمنظور جمع بندی خواسته ها و ارائه آن به وزارت راه و شهرسازی جلسه ای در ساعت 9 صبح در شورای مرکزی کاردانهای کشور واقع در تهران تشکیل شد. جلسه با ذکر کلام الله مجید شروع شد و توسط آقای مهندس صفری رئیس شورای مرکزی گزارش کاملی از پیگیری بخشنامه جدیدالصدور وزارتخانه به شماره ص120445400 مورخ 12/09/1399 و خواسته های کاردانهای کشور ارائه گردید. حاضرین در جلسه حداقل 15 استان  حضور داشتند. و هر کدام در وقت مقتضی خود مشکلات استان خود را مطرح نمودند استان خوزستان به نمایندگی اینجانب رئیس هیئت مدیره خواسته های خود را از قبل ارائه نموده بودم که راجع به آنها بحث و تبادل نظر گردید که ماحصل بحث و ارائه خواسته ها بعد از ساعت ها بحث و تبادل نظر قبل از ظهر منتج به نتیجه کلی شد که به شکل بیانیه مورد تایید اکثریت قرار گرفت. حاضرین در جلسه بعد از نمازو نهار برای جلسه ساعت 2 با معاونین محترم وزیر راه و شهرسازی آقایان دکتر محمودزاده و مهندس عبدی و مهندس مقتدایی حضور بهم رساندند جلسه راس ساعت 2 بعداز ظهر در سالن کنفرانس وزارتخانه واقع در طبقه سوم شروع شد.ابتدا آقای مهندس عبدی شروع به سخنرانی کردند و بعد از آن آقای مهندس صفری رئیس شورا خلاصه ای از اقدامات صورت گرفته به اطلاع هیئت منتخب وزارتخانه رساند. بعد از آقای صفری آقای مهندس احمدی نماینده استان خراسان رضوی و همچین عضو هیئت مدیره شورای مرکزی بیانیه مشترک خواسته های کاردانهای کشور را قرائت نمودند و همچنین بعد از ایشان در وقت هایی که برای هراستان در نظر گرفته شده بود نماینده هر استان بصورت اجمالی خود را معرفی و مشکلات استان خود را مطرح و بازگو کردند ، نوبت به استان خوزستان که رسید ضمن معرفی مشکلات استان از قبیل نقطه نظرات مخالفی که با سازمان نظام مهندسی استان بعد از صدور بخشنامه فوق الذکر بوجود آمده مطرح نمودم ،

  1. اهم مشکلات کار در شهرهای بالای 50هزارنفر که در سالهای قبل صورت میگرفته همانند خرمشهر ، شوشتر ، مسجدسلیمان ، بهبهان ، حمیدیه و غیره بود مطرح و همچنین بقیه مشکلات از قبیل .
  2. عدم فعالیت کاردانهای رشته، برق، مکانیک ،شهرسازی، و نقشه برداری در گروه بندی ساختمانها و نداشتن سهمیه اجرا و نظارت آنها.
  3. تعیین تکلیف اصلاحیه ارائه شده شورای مرکزی کاردانها در خصوص ماده 38 آیین نامه.
  4. اصلاح تبصره 2 ماده 12 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان که باعث حذف کاردانها از چرخه نظارت و اجرا شده است.
  5. ایرادات کلی به مطالب بخشنامه جدیدالصدور فوق الذکر در بخش مقررات عمومی بند 2 و 4 و 6. و همچنین ایراد به جدول شماره 2 در بخش اجراء و اعتراض به اینکه یک کار برای یک کاردان در سال در بخش اجراء توجیح اقتصادی نخواهد داشت.

و بقیه مشکلات ارائه شده توسط استانهای دیگر.

نهایتا در ساعت 7 بعدازظهر بعد از ارائه خواسته های مشترک استانها به نمایندگان وزارت خانه با اصرار کاردانها خلاصه دست نویس جلسه در کوتاه مدت توسط  نمایندگان وزارت خانه و رؤسای کاردانهای استانها امضاء گردید و مقرر گردید دو نماینده از کاردانها از هفته آینده در پیگیری خواسته های مطرح شده مستمراً به وزارت خانه مراجعه نمایند و جهت شرکت در تدوین اصلاحیه قانون نظام مهندسی کشوری ارائه شده در مرکز پژوهش های مجلس در حال بررسی میباشد. دو نماینده از طرف کاردانهای کشور برای احقاق حق  حضور داشته باشند. در پایان از همکاران و برادران کاردان مستقر در شهرهای مختلف استان خوزستان استدعا دارم جهت  پیگیری بیشتر خواسته های کاردانهای استان همانند ما و استانهای دیگر از نمایندگان محترم شهر خود در مجلس شورای اسلامی تقاضا شود که نامه ای به وزیر محترم راه و شهرسازی جهت تایید خواسته ها نوشته شود.

                                            با آرزوی موفقیت هر چه بیشتر برای کاردانهای کشور و استان

                                   با احترام مسعود برزکار                                           رئیس هیئت مدیره نظام کاردانی ساختمان استان خوزستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا