آزمون کاردان های فنی ساختمانآزمون معماران تجربیآزمون ها

نتایج آزمون ورود به حرفه کاردانان فنی و معماران تجربی مرداد 1400

? نتایج آزمون نظام کاردانان فنی و معماران تجربی مرداد ۱۴۰۰، اعلام گردید. برای مشاهده از لینک زیر وارد کارنامه خود شوید:

????نتایج آزمون کاردانان فنی:
http://inbr.ir/?page_id=2#1577863953999-df0d4938-9fa6

????نتایج آزمون معماران تجربی:
http://inbr.ir/?page_id=2#1577864111719-31f93bf6-934d

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از اعلام نتایج آزمون ورود به حرفه امروز ۲۹ آبان به همراه کلید سوالات، خبر داد و گفت: شرکت‌کنندگان حداکثر چهار روز فرصت دارند تا چنانچه نسبت به نتایج آزمون، اعتراضی دارند نسبت به ثبت آن اقدام کنند.
‌حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اعلام نتایج آزمون ورود به حرفه مهندسان برای امروز ۲۹ آبان به همراه کلید سوالات، خبر داد و گفت: نتایج آزمون ورود به حرفه مهندسان همانطور که پیش‌تر و در زمان برگزاری آزمون اعلام شد در آبان ماه اطلاع‌رسانی می‌شود و در این خصوص هیچ تاخیری انجام نشده است.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان ادامه داد: شرکت‌کنندگان چنانچه نسبت به نتایج آزمون اعتراضی داشته باشند، می‌توانند حداکثر ظرف چهار روز از اعلام نتایج نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند. همچنین، تیم‌های کارشناسی، اعتراضات آزمون ورود به حرفه مهندسان را طی ۲ تا ۳ هفته بررسی می‌کنند و نتایج اعتراض‌ها به اطلاع شرکت‌کنندگان می‌رسد.

گفتنی است، آزمون ورود به حرفه مهندسان پیرو شصت و هشتمین جلسه ستاد کرونا از اردیبهشت به مرداد موکول و آزمون طی روزهای ۱۳ تا ۱۵ مرداد امسال به شکل سراسری برگزار شد.

مانی‌فر یادآور شد: به منظور کاهش حجم داوطلبان در محل برگزاری آزمون تعداد شهرها از ۶۴ به ۸۶ شهر، تعداد مراکز آزمون از ۱۰۹ دانشگاه به ۱۶۷ دانشگاه و تعداد روزهای برگزاری آزمون از ۲ به ۳ روز افزایش یافت. همچنین در تمامی حوزه‌های برگزاری آزمون مردادماه سال‌جاری، با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ناظران بهداشت حضور داشتند و بر کیفیت بهداشت، نظارت کامل انجام شد.

وی افزود: داوطلبانی که تست کرونا آنها مثبت شده بود در محل‌های جداگانه‌ای آزمون دادند.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، ویژگی این دوره از آزمون‌ها را نسبت به دوره‌های قبل، افزودن چهار صلاحیت جدید شامل «صلاحیت طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان» در رشته عمران، «صلاحیت ارزیابی طرح و اجرای بهسازی» در رشته عمران، «اجرای تاسیسات برقی»، «اجرای تاسیسات مکانیکی»، برای تخصصی شدن برشمرد.

وی هدف از افزودن چهار صلاحیت جدید را رفتن به سمت تخصصی شدن و ورود تخصص‌های جدید به حرفه مهندسی ساختمان و ساخت و ساز عنوان کرد.

مانی‌فر همچنین اعلام کرد: در این دوره از آزمون‌ها، وزارت راه و شهرسازی موفق شد تا آزمون کارشناسی ماده ۲۷ را نیز برگزار کند.

مانی‌فر تصریح کرد: تاخیری در اعلام نتایج نبوده است و در همان زمان برگزاری آزمون اعلام کردیم که نتایج آزمون در آبان‌ماه اعلام می‌شود که هم‌اکنون به این وعده عمل شده است.

یادآور می‌شود، آزمون ورود به حرفه مهندسان یکی از بزرگ‌ترین آزمون‌هایی است که در کشور در حال برگزاری است. در این دوره از آزمون‌ها، ۶۴ دفترچه مشتمل بر ۱۶۷۰ سوال طراحی شد. همچنین بنا بر اعلام دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، ۲۷۶ هزار نفر ثبت نام کردند که تعداد شرکت‌کنندگان نسبت به دوره قبل با ۲۰ درصد افزایش در تعداد شرکت‌کنندگان همراه بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا